czwartek, 27 stycznia 2011

Zakup auta - z rozsądku czy przyzwyczajenia?

Awaria samochodu, groźny wypadek, znudzenie się starym modelem lub zastrzyk finansowy - to wszystko sprawia, że często decydujemy się na kupno nowego samochodu. Bierzemy wtedy pod uwagę czynniki, takie jak cena, bezpieczeństwo czy wygląd auta. Okazuje się jednak, że niebagatelne znaczenie ma marka samochodu.

Uważa się, iż kupno samochodu uwarunkowane jest nie tylko poszukiwaniem lepszego rozwiązania tudzież możliwościami finansowymi. Często bowiem zdarza się, że decydujący wpływ ma tutaj przyzwyczajenie, czyli po prostu przywiązanie do danej marki. Jeśli na przykład przez wiele lat jeździliśmy Hondą i doskonale się ona spisywała, nie mieliśmy do niej zastrzeżeń, to w przyszłości – kupując nowe auto – najprawdopodobniej będziemy rozważali kupno samochodów, takich jak Honda CRV, Honda Civic lub Honda City. Nie da się więc nie zgodzić z twierdzeniem, iż najchętniej sięgamy po rozwiązania sprawdzone, co do których mamy pewność, iż nas nie zawiodą. Tą zasadą – nawet nieświadomie – kierujemy się w wielu dziedzinach życia, a kupno samochodu nie jest tu żadnym wyjątkiem.

Oczywiście, zależy nam na bezpieczeństwie, prędkości czy też ładnym wyglądzie i pragniemy też sięgać po nowocześniejsze rozwiązania, równocześnie nie zmieniając starych przyzwyczajeń. Producenci aut skrzętnie ten fakt wykorzystują i proponują nowe modele, które są po prostu udoskonalonymi wersjami starszych aut. Dzięki temu mamy zarówno coś ze swojego ulubionego typu samochodu, ale też coś nowego. Każda szanująca się marka samochodu wyrobiła sobie pewien wizerunek – niektórzy stawiają na bezpieczeństwo, inni na energooszczędność, jeszcze inni na ciekawą formę. Takie cechy stają się znakami rozpoznawczymi danej marki i według tego wzorca produkowane są kolejne modele. Jeśli lubimy daną markę samochodu i cenimy ją na przykład za duże poczucie bezpieczeństwa jakie nam daje, możemy liczyć, iż kolejny model takiego samochodu będzie równie bezpieczny, ale też bardziej nowoczesny. Taka strategia przynosi koncernom samochodowym pokaźne zyski.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz